דיזנגוף 213, תל אביב

השאירי פרטים ללוק המושלם עבורך

מוזמנות לבקר אותנו בסניף דיזינגוף 213 ולהציץ בגלריה הוורטואלית באתר.

אודות המותג

הבגדים שתפר שי פרץ כבר מגיל קטן סימנו את הכיוון בו הוא הולך בבגרותו. הכירו את המעצב שמאחורי המותג המצליח פיסטאש, שיודע להלביש נשים בכל המידות, בכל הגילאים ובכל מצב כלכלי, תוך הקשבה מלאה למה שהן רוצות ואוהבות

באחד הימים נכנסה אישה לבוטיק האופנה פיסטאש, בשיאו של בכי וחרדה. היא סיפרה למעצב האופנה ולבעלים, שי פרץ, שסילקו אותה מכמה חנויות אופנה בטענה שהיא שמנה ואין להם מה להציע לה. "היא היתה נראית כמו אישה ישראלית רגילה, לבושה בטוניקה גדולה עם נעלי אצבע", הוא מספר, "מאחת המשפחות הידועות בעולם. ישבתי איתה, הרגשתי אותה והבטחתי לה שאני אעצב לה את מה שהיא צריכה. לאחר מכן תפרתי לה בגד במדויק למידותיה. היא מאוד אהבה את הבגד שעיצבתי לה, ובעקבותיה הגיעו אלי כל נשות המשפחה שלה". הסיפור הזה אינו מקרה מיוחד, אלא מייצג את האני מאמין ואת פועלו של פרץ, הידוע לא רק כמעצב אופנה לנשים, אלא כמעצב אופנה לכל הנשים – כל אישה, בכל גיל, בכל מידה ובכל מצב כלכלי, תקבל אצלו מענה מלא. "אני אוהב להקשיב לנשים ולהגשים להן את החלום שלהן", הוא אומר.

 

להתחבר לנפש האישה

פרץ נולד בדימונה, בן יחיד במשפחה של שישה ילדים. אביו היה חייט, ממייסדי כיתן דימונה, שבמשך שנים ארוכות היה אחראי על הטקסטיל במפעל. "כבר בתור ילד הייתי מעורב בעבודה שלו, ומהשאריות של הבדים הייתי עושה בגדים לאחיות שלי, סינרים לאימא; מגיל שבע כבר תפרתי מצעים".

הילדות של פרץ, היום בן 40, סימנה את המשך הדרך. לאחר השירות הצבאי הוא נסע ללמוד אופנה בבית הספר בוש, שנמצא בפריז, צרפת. כאשר חזר, עבד במשך מספר שנים במספר רשתות אופנה ישראליות, בין השאר כסטייליסט ראשי וכמנהל חנויות. "כל השנים אהבתי להיות מאחורי הקלעים", הוא מספר, "לא אהבתי להיות בפרונט". כל זה השתנה לפני מספר שנים, אז החליט פרץ כי הגיע הזמן ליצור מותג שישקף במדויק את הראייה האופנתית שלו. כך הגיע לעולם לפני כחמש שנים המותג פיסטאש, הכולל שני בוטיקי אופנה, האחד ברחוב דיזנגוף בתל אביב והשני בפלורנטין. המותג, חשוב לציין, מתמקד כל כולו באופנת נשים. "גברים פשוט לא קונים אופנה", הוא מסביר את הבחירה.

החוויה כאשר נכנסים לבוטיק שונה מזו שתרגישו בחנויות אופנה אחרות – הצבעוניות של הבגדים קוראת לראות, לבחור ולמדוד, והכל באווירה חמה ומזמינה, שמזכירה יותר מקום אירוח מאשר חנות בגדים. "אני אוהב להרגיש שאני נמצא בטיילת ולא בבוטיק אופנה יוקרתי", מסביר פרץ, "ולכן יש כאן תמיד כיבוד ושתיה עבור הלקוחות, וכאשר נשים נכנסות הן מקבלות ליווי אישי. מאוד חשוב לי שלקוחה יהיה נוח, לא רק כשהיא נמצאת אצלי אלא גם ובעיקר, כאשר היא לובשת את הבגד שעיצבתי עבורה. הסיבה פשוטה – ככל שהבגד יותר נוח, היא תלבש אותו יותר פעמים.

"אני לא יוצר קורבנות אופנה. כלומר, גם אם הטרנד עכשיו הוא זהב, אני לא אלביש את הלקוחה שלי בזהב אם זה לא מתאים לה ולצרכים שלה. לכל אחת יש את הצבעים שהיא אוהבת ואיתם אני עובד. אני אוהב להרגיש את הנפש של הלקוחה שלי, ברגע שאני מחובר לנפש שלה גם הבגד יהיה מחובר אליה, והוא יאה עליה הרבה יותר יפה בזכות האופן בו היא תלבש אותו".

מקור ההשראה של הקולקציה הנוכחית הוא ברזיל, מדינה עם סגנון אותו הוא מגדיר בתור הקרוב ביותר לישראל. "המבנה הנשי של הברזילאיות, הצבעוניות החזקה, הלוקים המפוסלים". פרץ דואג להיות מעודכן בטרנדים האופנתיים, ובכל עונה הוא משיק קולקציית קפסולה מצומצמת, בה הוא מביא לידי ביטוי את הטרנדים הנוכחיים "בהתאם לסגנון שלי". אחד המאפיינים של הסגנון של פרץ הוא הצבעוניות – בעוד שמרבית שמלות הערב הנמכרות בישראל הן בצבעי אפור, שחור וכסף, אצל פרץ אפשר למצוא שמלות במגוון רחב של צבעים. "אני אוהב את הצבעים הבהירים, הרי האישה הולכת לאירוע משמח ואין סיבה ללבוש בגד אפלולי".

בימים אלו אפשר למצוא אצלו את קולקציית הקיץ, אבל הוא כבר עובד על הקולקציה של 2019, אותה הוא משווק במקביל גם לחנויות בוטיק יוקרתיות בארץ ובמדינות שונות בעולם. הצפי לשנה הבאה הוא שילוב של המנומר עם בדי ברוקאד, כמו גם נוכחות יותר נרחבת של אוברולים. אבל עם כל הכבוד שיש לפרץ לטרנדים, הוא מבקש להדגיש: "המיקוד שלו הוא האישה עצמה, מה היא אוהבת ומה מתאים לה".

 

לעבוד מתוך תשוקה ואהבה

הריאיון עם פרץ מתרחש בזמן משבר קשה בענף באופנה, בו רשתות אופנה נקלעות לקשיים וחנויות נסגרות. פרץ אומר על כך כי "אין סיבה שיהיה משבר. מעצב אופנה אמור להיות בפרונט ולהכשיר את העובדים שלו, כדי לגרום למקום להצליח. אני מחבר את העובדים שלי אלי ואל העסק, אני מעביר אליהם את כל מה שאני יודע, משום שככל שיש להם יותר ידע, יש להם יותר יכולת לעזור ללקוחות. זה מה שמאפשר לנו להמשיך ולהצליח ומביא עוד ועוד לקוחות".

העובדה שפרץ מלביש גם נשים מעוטות תקציב מעורר את השאלה, האם הגישה הזו משתלבת בגישה עסקית. "השליחות שלי כמעצב היא לשמח כמה שיותר נשים ביום המאושר שלהן. גם אם מדובר באישה נכה שלא יכולה להגיע אלי, אני אגיע עד אליה הביתה ואלביש אותה. וכן, מזה עושים עסק. המטרה שלי היא לא לעבוד כל היום כדי להגיע ליעדים כספיים, אלא לעבוד כדי להנות ולעשות טוב, מתוך אהבה למקצוע ומתשוקה לעזור לאחר. אין אישה שאני לא יכול להלביש".

ומה החלום הבא שלו? להקים בית אופנה שיפעל בדירה גדולה ביפו, "מקום שיציע לייף סטייל – החל מהבגדים שלי, דרך נעליים ותיקים ועד איפור ובישום, כולם נושאים את השם פיסטאש".

בנייה וקידום אתרים בנייה וקידום אתרים